Niemand blijft geheel dezelfde als hij zichzelf leert kennen



Lees je liever van papier? Print deze pagina

 


Wil jij écht leren bestellen mét resultaat?


'BESTELLEN'..,
of dit de juiste benaming is, is eigenlijk niet zo relevant, het gaat erom dat je gaat léren leven naar
'de wet van de aantrekkingskracht'
Arnold Patent introduceerde deze filosofie in Amerika, Willem de Ridder bracht deze mee naar Nederland middels 'het handboek spiegelogie' en de meest recente uitgave is 'the secret'. Deze laatste is ons inziens helaas wel erg commercieel ingesteld.

Een groot misverstand...

Leven met spiegelogie als levensfilosofie, wil niet zeggen dat je nooit iets mankeert, nooit ruzie hebt, altijd maar gelukkig bent en altijd genoeg geld hebt. Ook wij zijn 'gewone' mensen die op zijn tijd onze lessen krijgen. Wij krijgen deze allemaal en hiervan kun je alleen maar sterker worden en bepaalde situaties leren accepteren! Spiegelogie kan je echter wél helpen het leven wat luchtiger te maken en de situaties waarin je terecht komt sneller te leren accepteren.

Oude 'software' loslaten...
'Ja maar' is NEE!

Het leren bestellen is een proces en het kost dan ook tijd om je oude manier van denken (oude software) los te laten. Omdat je met het 'bestellen' dus op een andere manier in het leven leert staan heb ik in 2005 de naam 'Anders denken' gekozen voor mijn website, want het is niet meer en niet minder dan dat. Inmiddels ruim 7 jaar bezig met mijn website en het 'anders denken' kan ik zeggen dat de filosofie écht werkt, wat je ook kunt lezen bij (inmiddels) ónze successen, want ónze bestelling 'ik heb de man/vrouw die bij me past' is voor ons uitgekomen en sindsdien denken wij dus samen 'anders'. Op dit moment staan hier zelfs alleen (nog) maar de successen van de laatste 2 jaar, anderen zullen nog volgen!

Enfin, genoeg geïntroduceerd, laten we beginnen met het échte werk!
Neem écht de tijd om onderstaande uitleg volledig en AANDACHTIG te lezen én WERKELIJK tot je door te laten dringen! Als je eenmaal door hebt hoe het bestellen werkt, zullen je bestellingen wél uitkomen!

Als je bestelt, doe dit dan kort en bondig én niet minder belangrijk 'alsof' je het al hébt! Details zijn overbodig, want je onderbewuste WEET al wat je wilt. Als je het niet HEBT maar WILT, dan wil je het over 20 jaar ook nog wel en gebeurt er niks, wees je daarvan bewust.

'Luister' goed naar je onderbewuste als bestellingen niet uitkomen!

Als je nét begint met het bestellen, begin dan in het klein en zie wat er gebeurt. Kleine successen maken dat je 'honger' krijgt naar het 'echte' werk!

Heel belangrijk is, dat je je (onbewuste) gedachten tijdens en zéker na het bestellen serieus in acht neemt. Als je een bestelling doet, en op welke manier dan ook (al dan niet bewust) 'ja maar 'erachteraan denkt, kun je ervan uitgaan dat je bestelling NIET uitkomt, want 'ja maar' is namelijk NEE!
Test dit maar eens, wanneer zeg jij 'ja maar' of gewoon 'maar'?

Een voorbeeld uit mijn eigen leven is mijn bestelling 'Ik heb de man die bij me past' Hij kwam maar niet, althans niet de man die mijns inziens (werkelijk) bij me paste... keer op keer bestelde ik opnieuw, want ik wilde toch echt een man waar ik écht gelukkig mee kon ZIJN. Plotseling had ik het door, ik bestelde steeds de man die bij me past, maar direct erachteraan dacht ik 'ja maar...' 'dan moet ik éérst wat afvallen, want dan voel ik me zekerder en... en...' De man die ik bestelde kwam dus NIET! Hoe ik inmiddels mijn man Hans heb ontmoet en na 7 maanden al met hem trouwde heb je kunnen lezen bij 'onze successen' en die had ik besteld zónder 'ja maar'...

Jouw 1e (kleine) bestelling...

Een voorbeeld hiervan is: 'Een (parkeer)plek voor de deur...'

Stap in je auto en rij naar je bestemming. Zodrá je weg rijdt bestel je 'Ik HEB een (parkeer)plek voor de deur'. Als je aankomt op je bestemming zál er een plek ('voor de deur') zijn om je auto te parkeren. Is deze er niet, zou je nog één ietsie pietsie peuterig (klein) rondje kunnen rijden (opnieuw naar dezelfde plek), wellicht had de kosmos ietsje meer tijd nodig om een mooi plekje voor je te creëren  Is er nu nog steeds geen (parkeer)plek, dan is de kans groot dat je wellicht onbewust niet geloofde dat dit écht mogelijk is... 
Neem Hans mijn man, hij is service monteur en repareert o.a. witgoed aan huis. Hij komt hiervoor vaak in de centra van grote steden. Iedere keer als hij naar een klant toe rijdt bestelt hij een plek voor de deur en heeft deze (nagenoeg) altijd, zélfs in steden waar iedereen klaagt over het parkeer probleem!

Als kleine bestellingen bij jou 'werken', kun je aan het 'grotere werk' beginnen!

'Grote' bestellingen doen, het échte werk kan beginnen!

Oké, kleine bestellingen komen (veelal) uit en je wilt meer! Voorbeelden zijn:

Ik BEN gelukkig!
Ik HEB geld in overvloed!
Ik HEB de man die bij me past!
Ik BEN gezond!
Ik BEN slank!

MAAR...,

PAS OP WÁT JE BESTELT !

Als je bestelt, realiseer je dan dat de kracht van je woorden enorm GROOT is!

Als je bijvoorbeeld 'Ik ben slank' bestelt, vergeet er dan vooral GEZOND niet BIJ bestellen, dus 'Ik ben gezond slank' of 'Ik ben slank én gezond'.

Ik heb ooit een vriendin gehad die de bestelling 'ik ben slank' deed en korte tijd erop werd ze ziek. Door haar ziekte viel ze in korte tijd enorm af, wat zélfs even een gevaar opleverde voor haar gezondheid. Ze was vergeten te bestellen dat ze 'slank én GEZOND was!' Zij werd gelukkig beter en het gaat nog steeds goed met haar, maar ik geef dit voorbeeld, om aan te tonen hoe groot de kracht van je woorden is! Het is dus écht belangrijk je te realiseren dat je bestelling uitkomt zoals je hem vraagt. Weet dus wat je zegt!

Stop met je oude uitspraken en wees je ervan bewust

Zoals de meesten van ons geleerd hebben ben je 'automatisch geneigd om 'oude' uitspraken te blijven doen. Als je echter eenmaal kiest voor deze levensfilosofie, dien je deze uitspraken niet meer te doen, want ook dát is 'tegen' bestellen. We hebben het dan o.a. over:
'Dat heb ik weer...'
'Ik heb ook nooit eens geluk...'
'Daar heb ik geen geld voor...'
'Heb ik dat...'
'Ik heb zoveel pijn...'
'Ik ben ziek...'
Zo kunnen we nog wel even doorgaan, allemaal uitspraken die ook wij regelmatig deden. Eerlijk gezegd, doen we dit nog steeds wel eens. Je blijft per slot mens en iedereen 'vervalt' wel eens in zijn oude gewoontes, vooral in moeilijkere tijden. Als je echter goed kijkt naar het rijtje, zie je in elke zijn het woord heb of ben staan. Je besteld 'Ik ben gezond' en roept steeds 'Ik heb zoveel pijn'... Dát is dus eigenlijk een 'tegen' bestelling. Even voor de verduidelijking:

Ik, Jose 'heb' al 20 jaar een spierziekte, waardoor ik dagelijks met spierpijn opsta en naar bed ga. Sinds een paar jaar is daar een zenuwaandoening bijgekomen, waardoor de uiteinde van mijn zenuwen uitvallen en momenteel 'heb' ik ook nog een nek-hernia. Maar als ik veel pijn heb, zeg ik tóch 'ik ben gezond' in plaats van 'ik heb zoveel pijn', waardoor ik me focus op gezond zijn en niet 'lijdt aan mijn pijn... 

alles waar je je op focust... GROEIT! 

Nog één uiterst belangrijk ding
Laat nadat je een bestelling hebt gedaan deze ook écht los en bestel niet steeds opnieuw besteld als het voor jouw idee te lang duurt. Hoe vaker je besteld, hoe minder vertrouwen jij hebt in het uitkomen ervan en dát is dus weer jouw 'ja maar'...

Voor anderen kun je NIET bestellen, wél kun je bestellen dat de situatie waarin jij terecht komt (met een ander) harmonisch verloopt o.i.d. Je bestelt dan namelijk voor jouw situatie.

Alles op een rij:

* Begin in het klein.
* Bestel kort en bondig, zonder details.
* bestel zonder voorwaarden, dus pas op het 'ja maar' na je bestellingen.
* Bestel en laat los!
* Als je niet overtuigd bent dat wat je besteld ook is wat je NU wenst, kun je het bestellen net zo goed achterwege laten, want dan gaat 't nie gebeuren nie...
* Heb vertrouwen dat er voor je gezorgd wordt! Door wie? Door jezelf! Zoals Yvette Rooding op
haar website 'succesvol gelukkig' schrijft; 'YOUR WISH IS YOUR COMMAND!'
 
Heb je ná het aandachtig lezen toch nog vragen? Klik hier voor ons mailformulier en stel je vraag.
 


Lees je liever van papier? Print deze pagina

 
Cookies helpen ons onze services te leveren. Door onze services te gebruiken, geeft u aan akkoord te gaan met ons gebruik van cookies. OK

Bronnen - Contact - Disclaimer - Faq - Copyright